Leveransvillkor

Produkter och produktpriser

Priserna på produkterna presenteras i samband med produktpresentationerna. Våra produkter inkluderar moms. Skattefördelningen kan ses i varukorgen och i orderbekräftelsen.

Betalningsmetoder

Beställningen kan betalas i nätbanken. På vardagar behandlar vi betalningar som kommit in på vårt konto senast klockan 12 och överför beställningar för behandling samma dag. Tyvärr finns för närvarande inga andra betalningsmetoder tillgängliga i vår webbutik.

Obetalda beställningar

Vi förbehåller oss rätten att annullera beställningen om den inte har betalats till vårt konto inom fem bankdagar.

Ouppmärksammad leverans

Vi respekterar våra kunders integritet. Vi packar alltid beställningar i diskreta bruna eller vita paket, postpåsar eller kuvert. Det finns inga logotyper och inget omnämnande av vårt butiksnamn på försändelserna. Du behöver inte skicka ett separat meddelande till oss om detta!

Leveransmetoder

Vi använder främst Posti för att leverera försändelser. Beroende på lagersituationen kommer produkterna att skickas så snart som möjligt, oftast samma dag, men oftast senast de närmaste två arbetsdagarna efter mottagandet av betalningen. När försändelsen anländer för avhämtning får du ett ankomstmeddelande via sms eller mail. Efter detta kan produkterna hämtas direkt. Brevförsändelser levereras med vanlig brevpost till dörren eller brevlådan.

Fraktkostnader

Leveranskostnaderna ändras beroende på innehållet i varukorgen eller kundens val. Du kan alltid följa leveranskostnaderna till höger på sidan. Om paketet inte hämtas ut inom tidsfristen och det returneras som kontorsretur, debiteras abonnenten i förskott för återsändning.

Försäljningsområde

Produkter som säljs i webbutiken levereras till EU-regionen.

Lagerstatus

I vår webbutik har lagersituationen för webbutiken och lagersituationen för båda butikerna meddelats separat. Lagerläget uppdateras löpande, men vi reserverar oss för ändringar i lagerläget.

Vi tar inte emot beställningar via telefon, e-post eller i butik. Förfrågningar som görs via telefon, e-post eller i butik är inte bindande beställningar. Seeds of Love garanterar inte att produkten som frågas om på dessa sätt kommer att finnas tillgänglig senare. Förfrågan är inte heller bindande för kunden. Vi behandlar endast förbetalda beställningar gjorda via vår onlinebutik som bindande beställningar.

Vi reserverar inte produkter för obetalda beställningar.

Leveranstid

Vi försöker behandla och lägga upp beställningar som görs i onlinebutiken vanligtvis samma dag eller senast två arbetsdagar efter att vi mottagit betalningen. Vi försöker hålla vårt lager aktivt, speciellt för de mest populära varorna, men om en vara som du beställt är tillfälligt slut i lager kommer vi att meddela dig via e-post. Om du önskar skickar vi hela beställningen så fort vi fått in den saknade produkten. Vi strävar efter att leverera beställningar kompletta. Om en produkt är slut i lager under en längre tid och vi inte kan få mer av den inom rimlig tid, kan beställningen levereras i delar.

Returrätt

Enligt konsumentskyddslagen har kunder i nätbutiken rätt att ångra sin beställning eller en del av den inom 14 dagar efter mottagandet av beställningen. Ångerrätten gäller endast oanvända, säljbara produkter. Att öppna den förseglade förpackningen gör att returrätten upphör. Oförseglade produkter kan ses på samma sätt som i en butik, det vill säga du kan se varorna från utsidan. Att använda produkten på ett sätt som gör den olämplig för försäljning gör att returrätten upphör.

Defekt produktretur

Alla returer måste alltid avtalas med handlaren i förväg. Reklamationstiden efter uthämtning av produkten är 14 dagar. Det bästa sättet att nå oss är genom kontaktformuläret på hemsidan. Som regel byts en defekt vara endast mot samma nya vara. Säljaren ersätter inte kostnaderna för returen, såvida inte returen först har avtalats med säljaren. Säljaren löser inte in returer som skickas mot postförskott.

Försändelser skadade eller förlorade under leverans

Tyvärr, trots noggrann förpackning, lyckas Kuljetusliike inte alltid leverera paket intakta. Av denna anledning är det bra att kontrollera paketets skick och eventuella skador i paketet redan vid hämtning av försändelsen.
Om försändelsen har skadats under posttransport, gör en skadeanmälan OMEDELBART. Kontakta även säljaren, så kommer vi överens om leverans av den nya produkten. 

Om ditt paket eller brev har försvunnit på vägen rekommenderar vi att du kontaktar Postis kundtjänst enligt det leveranssätt du har valt.

Kontaktinformation

För alla frågor som rör beställningar kan du kontakta oss enligt följande:

Med e-post från info@seedsolove.fi

Y ID: 2725332-3